SPECJALIZACJA:

 

Pompa firmy Zexel VRZ/4 stosowana w samochodach marki Mitsubishi Pajero 3,2 DiD.

PRZEWIJAJ W DÓŁ

     Główną przyczyną nieodpowiedniej pracy silnika w Mitsubishi Pajero 3.2 DiD jest niewłaściwa praca pompy wtryskowej.

     Jeżeli zauważyłeś w swoim samochodzie poniższe objawy, może to oznaczać uszkodzenie elementów pompy wtryskowej:

- problem z uruchomienien silnika lub brak możliwości uruchomienia silnika,

- zwiększona emisja spalin, silnik mocno kopci,

- brak biegu jałowego ( wolnych obrotów),

- reakcja na gaz do 2000- 2500 obrotów,

- silnik gaśnie podczas jazdy ( po zwolnieniu pedału gazu ),

- występowanie kodów błędów w pamięci sterownika silnika,

- zaświecona lampka CHECK ENGINE, SC

- głośna praca silnika podczas zwiększania prędkości obrotowej,

- brak mocy,

 

     Podstawowym powodem uszkodzeń układu wtryskowego ( pomp wtryskowych ZEXEL i wtryskiwaczy) jest niska jakość stosowanych paliw lub duża zawartość zanieczyszczeń zawartych w paliwie. Zbyt rzadko wymieniany filtr paliwa nie jest w stanie zatrzymać zanieczyszczeń, ponadto sam może ulegać rozpuszczeniu i przedostać sie do wnętrza pompy wtryskowej skutkiem czego jest powstawanie zanieczyszczeń, a w efekcie usterka pompy wtryskowej.

 

     W przypadku Mitsubishi Pajero 3,2 DiD zalecana jest częsta wymiana filtra paliwa wraz z wymiana oleju silnikowego, czyli co 7500- 10000 kilometrów.

     Warto stosować filtry najwyższej jakości np.   BOSCH    numer: 1 457 434 459

 

     Bardzo ważne jest kontrolowanie stanu zbiornika paliwa Mitsubishi Pajero 3,2 DiD .

Po okresie eksploatacji 5-8 lat w wewnątrz metalowych zbiorników paliwa dochodzi do uszkodzenia warstwy ochronnej, która to przedostaje sie wraz z paliwem przewodami układu zasilania, poprzez filtr do pompy powodując jej poważne uszkodzenie.

     Usterkę zbiornika paliwa można skontrolować spuszczając zawartość z dolnej części filtra paliwa do szklanej zlewki. Przy uszkodzonej warstwie ochronnej zbiornika w spuszczonym paliwie  widoczne będą metalowe opiłki barwy srebrno- złotej.

Zbiornik paliwa w takiej sytuacji należy wymienić, a pozostałe elementy uładu wtryskowego poddać gruntownemu oczyszczeniu.

Zdjęcie przedstawia korpus pompy Zexel po wymontowaniu głowicy ( sekcji tłoczącej ) i innych elementów składowych pompy.

Zanieczyszczenia i przebarwienia widoczne "gołym okiem".

Zdjęcie przedstawia pompke zasilania wstępnego wymontowaną z pompy ZEXEL VRZ/4.

Widoczne zanieczyszczenia, przebarwienia oraz zużycie.

W procesie naprawy pomp wtryskowych w celu usunięcia zanieczyszczeń i osadów stosuje się kąpiele ultrzdźwiękowe 

w specjalnych preparatach.

Zdjęcie powyżej przedstawia korpus pompy ZEXEL po umyciu. 

Pompa po przeprowadzonej naprawie. Zamontowana nowa sekcja tłocząca. Element wymieniono ze względu na zatarcia spowodowane zanieczyszczonym paliwem.

 

.

     Każda pompa po przeprowadzonej naprawie jest kalibrowana na specjalistycznym stanowisku probierczym. Kalibracja jest niezbędna w celu zapewnienia prawidłowego działania pompy.  Proces naprawy pomp ZEXEL VRZ/4 jest skomplikowany, dlatego też warto skorzystać z usług specjalistycznego warsztatu posiadającego profesjonalne wyposażenie oraz odpowiednio wyszkolony personel.

 

Zapraszamy do korzystania z naszych usług.

 

Pompa dostępna w programie ECOPROF

PROFTEC, BDS ĆWIERTNIA  66-300 Międzyrzecz ul.Kazimierza Wielkiego 67B  tel. 95 7 411 064,  796 411 064  e-mail: biuro@proftec.pl